Surfers paradise, Noosa & FRASER ISLAND! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu Surfers paradise, Noosa & FRASER ISLAND! - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu

Surfers paradise, Noosa & FRASER ISLAND!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 Februari 2014 | Australië, Fraser Island

Halloooooo!

Na byron bay gingen we naar surfers paradise! Een stadje in het gebied dat Gold Coast heet. Het was een overgang, van byron naar surfers paradise. Byron is namelijk een echt hippie dorp en surfers paradise, is zeg maar de blanes, salou, lloret de mar van Australië. We zaten echt in een super gezellig hostel. Mede doordat we ons maatje maud weer zagen. Hett weer was minder, maar dat maakte het niet minder leuk! Elke dag goonpongen, wat echt heel leuk is! Goonpongen is hey zelfde als beerpong, alleen met goon. Goon is hele goedkope Australische 'wijn'. Er zit alleen geen druif in is echt heel smerig. Maar dan is het Alleen maar leuker voor een drankspel. Maar surfers paradise is alleen maar feesten. Alleen het viel zo tegen, want het was zo Engels. Voor de mensen die Geordie shore kennen, nou zo ongeveer. Echt heel ordinair. Maar we hebben ons wel vermaakt.

Vanaf surfers paradise gingen we naar Noosa, alleen alle hostels waren vol.. Dus we zouden eerst op strand slapen, maar we hadden de volgende dag Fraser Island en we wilden echt fit zijn voordat we er heen gingen. Dus we vonden een motel. Wat was ik blij! Een lekker bedje! Voelde een beetje als thuis. Volgende ochtend vroeg op gestaan om naar Fraser te gaan!

Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld, ik weet niet zeker maar volgens mij is het groter dan Nederland. Je kan daar met 4x4 jeeps over strand crossen en door de jungle rijden!
Na een bus tripje, kwamen we aan bij de Jeeps, waar ons een behoorlijke teleurstelling stond te wachten. Je moet namelijk 21 zijn om te mogen rijden. Behoorlijk balen dus, had ook wel even mogen gezegd worden voor we het boekten..
Maar als nog, het was geweldig! Eerst gingen we naar lake MacKenzie, een wereldberoemd meer, want het is ontstaan door regenwater. Na duizenden jaren van zand en bladeren is een steen soort ontstaan, dus er kan geen wwater meer doorheen. Er zijn 45 van dat soort meren over de wereld, maar 32 daarvan zijn op Fraser Island! Lake MacKenzie is de beroemdste daarvan. Je moet het eigenlijk zien als grote kom, die je vult met water! Een hele mooie ervaring om daar in te zwemmen. Je voelt je zo 1 met de natuur!

Die avond gezellig "uitgeweest" in de bar van het resort waar we zaten, onwijs gezellige avond. Met als afloop een duik in je onderbroek in het zwembad. In klein zwembadje met 40 mensen feest vieren! Topavond!

Na een korte nacht, volgende ochtend weer 7:30 op. Die dag zijn we naar de champagne pools geweest. Leuk om te zien, maar niet heel bijzonder. Daarna naar indian heads gegaan. Een aboriginalplek, een hoge rots waar ze criminelen vamaf gooiden. Nou ik met me hoogtevrees, vond dat niet zo heel fijn, toen ging er ook nog eens we dronken Fin over die rotsen klimmen. Nou die viel bijna. Dus ik hield voor gezien. Na de lunch gingen we naar Eli Creek. Een beekje die zo puur is, dat je het kan drinken. Dat komt omdat Oceaan water onder fraser island doorgaat en via een spleet weer naar boven komt, maar door al dat zand is het water zo gezuiverd, dat je het kan drinken. Het was ook nog eens nog een stroomversnelling, dus je kon er lekker in zwemmen.

Die avond, zelfde verhaal de bar in met de groep en eindigen met een duik in het zwembad. Top weer dus!

De laatste dag weer vroeg op en op naar Lake Wabby! Het diepste meer van Fraser Island. Wel 1100 meter diep! Het is niet eens zo een groot meer. Als je vanaf de kant 4 meter het water in liep, kon je al niet meer staan. Twee meter verder, kon je niet eens meer bij de bodem komen. Maar om daar te komen moesten we een wandeling van 2,5 km maken! Klinkt niet als heel erg, maar door alleenaar duinen, in brandende zon, is zwaar! Maar het was zo waard! Heerlijk daar 2 uurtjes gezwommen en weer terug gelopen. Na de lunch was Fraser toch echt afgelopen. Met de jeep terug de ferry en de bus in!

Maar het was zo een geweldige ervaring! Hiervoor ben ik echt naar Australië gekomen!

Groetjes van een blije, gelukkige, tevreden, lichtelijk verbrande Daan!!