Cairns en terug naar - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu Cairns en terug naar - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu

Cairns en terug naar

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 Maart 2014 | Australië, Cairns

Hallo luitjes!

Na het prachtige whitsundays zijn we doorgereisd naar Cairns. Daar hebben we twee tourtjes gedaan. De eerste was The great barrier reef!

The great barrier reef Was voor mij 1 van de grootste redenen om naar.Australië te gaan! Veel te vroeg op staan.in de.ochtend en.de hele.dag op.de boot zitten wat ik.echt helemaal.geweldig vind. Toen naar Paradise reef gegaan. Een reef midden in de oceaan. Bij het reef Was het van 2 meter diep tot 4 meter diep. Naar naast het reef Was het stijl naar beneden. Gewoon honderden meters diep. Dus daar gingen we snorkelen. Echt onwijs vet. We.hebben de familie van Nemo gezien hahaha. Altijd leuk. Toen weer een uurtje gevaren en.toen bij een zand eilandje gaan.snorkelen. Dat Was.zo ook.weer onwijs mooi. Want op.sommige plekken zaten de.koralen op maar 20 cm onder het oppervlakte. Echt zo mooi om te zien. Toen nog twee.uurtjes varen terug naar huis!

Het volgende tripje was Cape Tribulation! Weer veel te vroeg op staan natuurlijk. Maar het was het waard!! Eerst.gingen we naar een.soort van dierentuin. Daar een presentatie gezien over koalas, pythons en krokodillen. Ik.heb zelfs een.slang en.krokodil geaaid. Wat.ik eigenlijk veel te eng vind. Daarna zijn we door gereden naar The Daintree river. Daar een boot tochtje gedaan. Maar in de.rivier kan.je niet zwemmen, want je red.het geen 20meter. Het stikt daar namelijk van de bullsharks en krokodillen. Dus we gingen opzoek naar krokodillen. We zagen eerst een paar kleintjes van 3 jaar dus iets meer dan 50 cm.groot. Toen zagen we mama krokodil. Dit.vrouwtje was 2,5 meter lang en lag lekker in.het zonnetje. Na dit tochtje gingen we wandeling doen door het regenwoud. Wat is dat mooi en zo.dicht begroeid. Echt ongekend. Toen door naar het echte Cape tribulation! Want dat.namelijk zo bijzonder omdat het 1 van de weinige regenwouden is die eindigt op het strand. Je loopt het woud uit en je staat in eens op.het strand. Echt en bizar gezicht. Dat Was het einde van ons tripje en terug in de auto.

Toen.nog 1 dagje doorbrengen.in Cairns. Leuk voor ons,want die dag organiseerde ons hostel een voetbalwedstrijdtje. Dus voor het eerst.in 4 maanden weer even echt bewegen. Is al zwaar natuurlijk. Dan.is het ook nog eens 28 graden, zwaarder. In.het regenseizoen dus benauwd. 28 graden voelt dan.aan als 38 graden. Kortom, niet te doen! Maar toch lekker anderhalf uur gevoetbald. Had ik wel gemist.

Toen zat onze tijd in Cairns er op en moesten we terug.naar sydney vliegen. Dus weer vroeg op. 8 uur op het vliegveld zijn. We zouden 10:50 vliegen uiteindelijk konden we om 12:50 boarden. Maar dit vliegveld was geen schiphol waar.je je kan vermaken. Nee dit was 1 grote hal met vrijwel niks.

Na onze vlucht terug.naar Manly gegaan. Het voelde weer als "thuis" komen! Nu nog.eventjes hier door brengen.en dan.weer.huis!

Sorry voor al de.puntjes! Maar ik.typ dit op me telefoon en druk per ongeluk de punt ipv de space!

Tot snel!

• 04 Maart 2014 - 06:44

Dian:

Ha Daan

Ik hoor van Diede dat je eerder terug komt. Ik hoop dat jullie toch een fijne reis hebben gehad. ChVeel plezier nog.

• 05 Maart 2014 - 12:01

Daan :

Ja, ik vlieg morgenavond naar Bangkok, dan daar 3 dagen door brengen en dan naar huis toe! Hebben echte een.geweldige.reis gehad!