Hervey Bay, Lotte en Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu Hervey Bay, Lotte en Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu

Hervey Bay, Lotte en Whitsundays!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Dag dag!

Na Noosa zijn we door gereisd naar Hervey Bay. We zaten in een heel schattig hostel. Het leek alsof we in een houten berghutje zaten. Zo was het ook ingericht! Maar hervey bay opzich was niet veel aan. Het is leuk als je tot rust wil komen en een boek wil lezen, maar als je me een beetje kent, vind ik dat 1 dag leuk en daarna kan ik niet meer stil zitten. Dus ik was blij toen we eindwlijk doorreisden!

Toen kwamen we aan in airlie beach, na een lange tocht in de nachtbus, waar de airco het niet deed..
In airlie beach was een oude bekende van mij, Lotte! Me ex vriendinnetje van de basisschool in purmerend! Ik had haar 10 jaar niet gezien of gesproken! Maar na 5 minuten was het weer als van ouds. Dus lekker veel herinneringen opgehaald! Maar jammer genoeg moesten we na twee dagen alweer afscheid nemen, want Rune en ik gingen naar de whitsundays!!

We gingen naar de whitsundays op de Atlantic Clipper, de partyboot van de whitsundays! De eerste dag gingen we in open zee zwemmen, wat best wel vet was. Die avond gingen we speedaten om elkaar beter te leren kennen, maar er waren iets te veel Engelse meiden. Ik kreeg zoveel vragen over seks, wat ik liever niet had, maarja wat doe je er aan. Later stonden we op het dek en stonden we te kijken naar de plek waar we die middag hadden gezwommen en toen zwommen er een paar haaien. Niet hele grote, maar was wel even leuk om te zien, vooral omdat er ook een paar echtzo mrt hun vin boven water zwommen!

De volgende dag gingen we naar whitehaven beach! Echt een super mooi wit strand met het puurste zand ter wereld! 98% puur zand! Zo mooi! Tussen de stranden waren er af en toe kanaaltjes dus wij ging daar kijken, eerst zagen we een paar kleine visjes, wel schattig. Later zagen we iets grotere vissen en toen zagen we een kleine lemonshark, een babytje nog, maar toen waren we nog niet klaar. Er zwommen in eens allemaal pijlstaartroggen voorbij. Leuk om te zien! Ja mam, we hebben voorzichtig gedaan en veel afstand gehouden!
Later die dag gingen we snorkelen, want hier begint ongeveer the great barrier reef! Wat was dat mooi zeg. Lekker gezwommen tussen de tropische vissen. Net alsof je zwom in een natuurfilm. Met allemaal prachtige koralen. Echt een hele mooie ervaring!

Die avond was het pas echt een party! Iedereen moest zich verkleden, dus ik liep daar rond in een badpak met een elfenmuts op, raar, ik weet het. Toen gingen we dus allemaal rare spelletjes doen, vraag me alsjeblieft niet watvoor, want dan ga ik me schamen. Rune en ik kwamen in iedergeval ver! Na de spelletjes gingen we naar het water kijken, want er zwommen dolfijnen! Zo mooi om te zien, ze waren aan het jagen, alleen dolfijnen spelen letterlijk met hun eten! Ook zwom er een baby dolfijntje! Zo schattig! Altijd aan de zijde van mama! Heel lief!

De laatste dag van trip gingen we weer snorkelen! Deze keer was het nog mooier! Meer soorten vissen, grotere vissen, meer soorten koraal! Echt prachtig! Toen was onze trip wel ten einde, echt een geweldige ervaring. Zulke mooie dingen gezien, ben echt tevreden!

Morgen door naar cairns! Voor Cape Tribulation en het echte werk, 1 van de grootste redenen waarom ik naar Australië ben gekomen: the great barrier reef!

Tot snel!

  • 26 Februari 2014 - 09:46

    Jacqueline:

    Wat een mooie ervaring,dit kan niemand je meer afnemen. goed om te horen dat je geniet.
    Veel liefs en xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7367

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Vienam, Laos en Cambodja

22 November 2013 - 18 Maart 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

surfers paradise, noosa & FRASER ISLAND!

Landen bezocht: