Na een lange tijd, eindelijk op reis! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu Na een lange tijd, eindelijk op reis! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Daan Standaar - WaarBenJij.nu

Na een lange tijd, eindelijk op reis!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

03 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Het is een lange, lange tijd geleden dat ik een blog heb getypt. Maar zoveel boeiend is er ook weer niet gebeurt. Dus hier komt maar even een samenvatting.

We beginnnen bij kerst, kerst was ontzettend gezellig. Het enige nadeel, het regende... Je denkt ga naar Australië voor het warme weer. Maar niet dus. We hadden met een groep leuke plannen gemaakt om te gaan bbq'en op shelly beach en daar gezellig te chillen haha. Het werd alleen heel slecht weer dus we gingen met het hele hostel ongeveer films kijken. Met ze alle in de woonkamer, forrest gump kijken. Blijft een heerlijke film. Tweede kerstdag, was hey weer niet beter, maar bleef heel gezellig. Met het hele hostel gezwommen in de regen, want de temperatuur blijft lekker. Daarna geprobeerd te bbq'en in de achtertuin. Wat eerst goed ging, tot het weer ging regenen. Altijd leuk bbq in de regen.

Oud en nieuw, was geweldig. Vrienden van ons hadden een appartement in het centrum van Sydney. Maar niet zomaar 1! Eentje met jacuzzi, zwembad en fitnessruimte. Dus wij hebben leakker de hele dag in de jaccuzi gezeten, Beetje gedronken en gechilld. Later na gedoucht te hebben, richting harbour bridge gelopen en het wereld beroemde vuurwerk gezien. Wat echt heel leuk was, met fles champagne erbij. Ik was tevreden. Toen kwam 3 januari de nieuwe geroep aan en samen met australian backpackers een nieuwjaarsduik gedaan. Echt een heerlijke dag gehad!

Maar we moesten ook nog gaan werken. Uiteindelijk hadden we aan baantje als verhuizers. Leuke oranje pakkies. Mijn dag kon niet meer op. Want we zouden eerst begin januari naar farm gaan, maar de oogst was verneukt, dus dat ging niet door... Jammer..

26 februari, een nationale feestdag, Australia day! Of hoe sommige het noemen, omdat ze door de alcohol niet meer kunnen praten: Strayadaaay! Weer met het hele hostel naar shelly beach geweest. Paar mensen hadden een gitaar mee, dus een beetje meezingen, beetje voetballen op het strand, rugbyen. Totdat we weg moesten van de politie. Maar echt weer een perfecte dag in het paradijsje op aarde: manly!

Eind januari zouden we weer naar de farm gaan, maar.. Weer de oogst verpest. Echt een ellende.

Toen kwam eindelijk het moment! We zijn op reis gegaan. We gaan lekker de hele oostkust afreizen. Afgelopen zaterdagnacht met de bus naar byron bay gegaan! Byron bay is 1 van de bekendste bergdorpjes ter wereld! Een busreis van ruim 13 uur, maar wat een heerlijke bus! We hadden een meter beenruimte, Wi-Fi en ik kon me telefoon opladen. Betere bus kan niet. Maar omdat we hier in de ochtend aan kwamen konden we nog niet in onze kamer. Dus dan maar de hele dag naar het strand. Toen ingecheckt en lekker in het zwembad gaan liggen. Ja ja, je leest het goed. Dit hostel heeft een eigen zwembad! Het is ook nog eens goedkoper dan ons hostel in manly! Jeetje, wat heb ik het zwembad gemist. Elke dag strand en Oceaan is ook leuk, maar ik ben geen strandmens, maar als ik eenmaal in me zwembad lig, krijg je me er niet meer uit.

Maar hier begint ons trip pas. De rest komt snel, maar dat lees je later. Ja ik ga nu echt me blog bijhouden!

Tot snel!

Groetjes van Down Under!

  • 04 Februari 2014 - 08:19

    Dian:

    Ha die Daan

    volgens mij is er genoeg te beleven. Wel heel anders dan Diede meemaakt. Maar dat was je ook niet voor in de wieg gelegd, toch.
    Ik hoop dat je genoeg werk hebt om de boel te betalen.
    Enjoy.

    Groet. Dian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7368

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Vienam, Laos en Cambodja

22 November 2013 - 18 Maart 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 10 Februari 2014

surfers paradise, noosa & FRASER ISLAND!

Landen bezocht: